Gură-cască prin Madrid

De când m-am mutat în Olanda mă tot minunez cât de simplu e să călătorești atunci când locuiești la 40 de minute (cu transportul public) de un aeroport care operează zboruri directe în orice oraș important din lume. Nu mai zic de prețurile biletelor!

Nu mai e nevoie să planific o escapadă cu jumătate de an înainte, să merg o noapte întreagă până la București, să dorm în aeroport sau să-mi fac griji cum ajung acasă dacă ajung la Otopeni la miezul nopții. Toate aceste probleme au devenit istorie 🙂

Așa a fost și cu escapada la Madrid. Raisa a venit cu ideea unei întâlniri într-un oraș mai călduț și, pentru că Anastasia își planificase deja vacanța de Crăciun în Madrid, am hotărât de comun acord că trebuie să ne vedem acolo! Din orașele spaniole am cunoscut doar Barcelona, dar devenise clar pentru mine că Spania va fi pentru mult timp una dintre țările mele preferate. Însă Madridul e atât de diferit de Barcelona! Nu pot să zic care dintre orașe e mai frumos pentru că ambele sunt atât de frumoase, dar în feluri diferite. Madridul este un oraș imens, cu peste 3 milioane de locuitori.

Poate că am ajuns acolo în ajun de Crăciun, dar aglomerația se simte imediat ce ajungi la aeroport. Partea bună e că există o linie de metrou de la Aeroport cu care poți ajunge în centru (prețul unui bilet este de 5 euro). De asemenea, există și autobuze spre oraș. Mi-am cumpărat un bilet către piața Sol, iar când am ieșit din metrou m-a întâmpinat această priveliște: 2015-12-22_1450809114 Niciodată nu am văzut atâta aglomerație! Era cam greu să îți faci loc prin mulțime, de parcă fiecare metru în care avansai era o adevărată victorie.

Pentru că sunt o gurmandă adevărată cel mai mult mi-a plăcut în Madrid, bineînțeles, mâncarea! Și nimic nu se compară cu ceea ce numesc spaniolii tapas – zeci de feluri de aperitive cu pâine gustoasă, ulei de măsline, jamon (șuncă de porc uscată), somon, calamari și alte zeci de combinații. După câteva luni locuite în Amsterdam, unde mâncarea în oraș e sărăcăcioasă și extrem de scumpă, escapada în Madrid a fost o adevărată destrăbălare pentru poftele mele.

Partea ciudată pentru mine e că spaniolii iau cina la 22-23 și asta am cam făcut și noi. A fost greu pentru mine să preiau acest obicei pentru că în ultimele luni am încercat să nu mănânc cu vreo 5-6 ore înainte de somn, dar la tăț ni-i greu 😉 madrid 5

Transportul public funcționează bine și este și accesibil (10 bilete la toate tipurile de transport cu 12 euro). Am stat la vreo 4 km de centru și am folosit metroul de câteva ori pe zi, însă recomand să alegeți  un hotel mai modest, dar în inima orașului ca să nu pierdeți timpul pe drum.

La întoarcere, am luat autobuzul de noapte (pe la vreo 3 am ieșit din casă) și, spre surprinderea mea, acestea merg bine și nu întârzie. 2015-12-23_1450831513Pentru că am ajuns seara în oraș, în prima zi nu am reușit să văd prea multe. Am făcut o plimbare prin parcul Retiro și, cel mai fascinant pentru mine, am asistat la un concert de colinde spaniole într-o biserică veche și frumoasă.

Mi-a plăcut la nebunie să le ascult pe aceste doamne elegante și instrumentiștii nostimi, tipic spanioli. Pentru că soarele este zgârcit cu Olanda, m-am bucurat din plin de el în Spania. Atâta soare, fără ploi și vânt! Credeam că am ajuns în paradis. Deși localnicii spuneau că vremea e prea caldă pentru această perioadă și că natura a luat-o razna, în mintea mea m-am bucurat cât am putut de anomalia asta! 🙂 2015-12-24_1450944027

2015-12-24_1450947775Nu am reușit să vedem niciun muzeu, deși îmi doream să ajung la Prado, dar îl las pe lista de așteptare în eventualitatea revenirii acolo.  În schimb am avut timp berechet de plimbări leneșe pe străzile imense și impunătoare. Am căscat gura la clădirile mărețe, regale, am hoinărit prin parcuri mari și frumoase, am mâncat bine și am avut timp de discuții lungi și inspiraționale.  Din păcate, nu am avut un brad de Crăciun, însă atmosfera de sărbătoare din oraș l-a înclocuit perfect.  Am avut parte de câteva apusuri care îți taie respirația.  2015-12-24_14509970732015-12-24_1450981158 Am mers cel puțin 15 km în fiecare zi fără o destinație anume și am rătăcit pe străzile mai puțin aglomerate. Spaniolii chiar au o cultură a barurilor! Toate sunt aglomerate și pentru minea fost interesant să-i observ cum mănâncă din picioare, discută la voce maximă și gesticulează în stânga și dreapta. 2015-12-25_1451054961

2015-12-25_1451043340 Parcul Retiro este extrem de curat și îngrijit și nu aveți voie să-l ratați dacă ajungeți în Madrid.  madrid 1madrid 2Cel mai mult mi-a plăcut însă la Parcul Casa de Campo, cel mai mare parc urban din Spania. Am ajuns acolo cu telefericul (o călătorie dus-întors costă 5 euro).

Nu e cel mai amenajat parc pe care l-am văzut vreodată, însă te cucerește cu imensitatea lui. Am mers acolo a doua zi de Crăciun și, spre bucuria noastră, am întâlnit foarte puțini vizitatori. 2015-12-28_1451308953

2015-12-26_1451148961 Cuvântul regal definește cel mai bine acest oraș. Clădirile impunătoare și arhitectura sofisticată te teleportează cu câteva secole în urmă și ai impresia că de la balcoanele acestor clădiri vor apărea de pe o clipă pe alta o fată frumoasă cu rochie de prințesă care îți va face din mână.  2015-12-27_14511893002015-12-28_1451329526 Și, da, trebuie să vă arat baticul de pe această clădire 🙂 2015-12-26_1451121094 Mulțumesc fetele pentru idee și tot ce am împărțit în Madrid. Trebuie să repetăm! 2015-12-25_1451081021